אושר קרליבך, גרוש ערירי בן ארבעים וארבע, מתבשר בוקר אחד שצמח במוחו גידול ממאיר ומותו קרב. בעקבות הבשורה המרה והזמן הקצר שנותר לו, מתחולל בלבו מהפך. אנו מלווים אותו לאורך יום אחד שבו הוא משוטט ברחובות ירושלים, מגשים חלומות גנוזים, מחיה אהבות ישנות, סוגר מעגלים וגם נוהג לפעמים בפזיזות ובחוצפה, כמי שאין לו עתיד.

ההווה המוחלט שבו מחליט אושר לחיות מפגיש אותו ואותנו עם חוויות שחלקן מצחיקות, אחרות נוגעות ללב, מעוררות השתאות ומסמרות שיער. את הגיבור שגורלו נחרץ מלווה שורה של דמויות משנה בלתי נשכחות, שכל אחת מהן מוסיפה גוון אחר לחייו של אושר.

אושר קרליבך הוא מעין קהלת מודרני, וביום הדרמטי הזה מקופל כל מעשה המגילה. בדומה לקהלת, אושר מתחקה אחר תכלית הקיום האנושי בעולם שכולו הבל, גם ברגעים הטרגי־קומיים וגם כשהאבסורד שולט. הוא חוקר את כל הסובב אותו בניסיון לגלות את סוד החיים וטעם המוות, ובידו תשובה.

זהו ספרו השלישי של ארי ליברמן, שספרו הקודם, "השתקן" (הוצאת אחוזת בית) היה מועמד ברשימה הקצרה לפרס ספיר וזכה לשבחים רבים. בספרו החדש חושף ליברמן פן נוסף בכישרונו הספרותי. הוא מצליח לתת דרור לדמיון ולפלא בתוך סיפור מוחשי וחושני במיטב המסורת הריאליסטית.

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפרק הראשון של הספר
לקריאה נוספת על המחבר

אושר -ביקורות וסקירות

אושר
מחבר: ארי ליברמן
עורכת: שרי גוטמן
סוג: פרוזה- מקור
מספר עמודים: 256
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: HAPPINESS
שם המחבר בלועזית: Ari Liberman
מועד הוצאה לאור: ספטמבר 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן